דירה | רמת-גן

שיפוץ דירה ישנה, טבנקין – רמת גן

הדיירים: זוג הורים + 2 (ילד בן 6 וילדה בת 8) האב העוסק בהקמת אתרי אינטרנט והיה זקוק למשרד בביתו והאם רואת חשבון.
הדירה: הדירה ממוקמת בבניין בן 30 שנה, ברמת גן בשכונת תל גנים סה"כ שטח הדירה 110 מ"ר, 5 חדרים

בית פרקטי ולא שגרתי, פתוח ומואר ככול שניתן, ללא מסדרון! הלקוחות ביקשו להפוך את הדירה מדירת 4 חדרים לדירת 5 חדרים כולל 2 חדרים רחצה מרווחים, חדר רחצה לילדים וחדר רחצה נוסף בסוויטת ההורים. עוד ביקשו הדיירים לתת מקום לאוסף הספרים הגדול שלהם (הוחלט לשלב את הספרים באזורים שונים בבית בשל הכמות המאוד נכבדה…) האילוץ הגדול ביותר היה להתחשב בכך שלדירה יש 2 כניסות, כניסה אחת מחדר המדרגות וכניסה נוספת בצידו השני של הבית מהמעלית (שנוספה לבניין לפני 10 שנים).

התכנון האדריכלי עקרונו בכיכר – הכיכר המרכזית של הבית היא המטבח וממנו בצורה מעגלית מסתובבות כל פונקציות הבית וכל זאת ללא מסדרון. פינת האוכל העגולה משקיפה החוצה אל הנוף האורבני והעץ הירוק נכנס אל תוך הבית לפינת האוכל הוספנו כיסאות צבעוניים בפלטת צבעי הבית.

המטבח הפתוח – הכיכר של הבית, ניתן להיכנס אליו מכל כיון והוא מסתיר בתוכו באלגנטיות את חדר העבודה של האב. המטבח בצבע פיסטוק עם משטח עבודה של אבן קיסר ומשטח אי מפורניר אלון מבוקע.

האי משמש מחיצה בין הסלון למטבח ובתוכו מאוחסנים מצד אחד מזנון הטלוויזיה מצד שני מגירות המטבח בדופן האי ממוקמת מכונת הכביסה והספרייה. חדרי הילדים מוקמו אחד מול השני וביניהם סיפריה.

חדר הרחצה המרכזי של הבית הודגש ע"י דלת מיוחדת בצבע אפוקסי צהוב, בעלת חלונות זכוכית להכנסת אור מהחלון הגדול שבחדר הרחצה. בריקים אורבניים שולבו בקירות עם רובה בצבע כמובן – צהוב והרצפה בדוגמא אריחים מעוטרים באפור. בחדר הרחצה ארון כיור גדול 120 ס"מ, מדפי אחסון לבקבוקים וארון גדול לאחסון חומרי ניקוי, מגבות וכביסה. כל הקרמיקה והסניטציה קרמיקה סיוון: חיפויים, ריצופים, סניטציה וארונות חדרי רחצה.

חדר ההורים- גב המיטה מודגש בכחול מבית טמבור ונישה מעל המיטה שחופתה בעץ פרוניר אלון מבוקע מחממת את חדר השינה. בסוויטת ההורים פתחנו חלון גדול מרצפה עד תקרה המכניס אור טבעי ונעים אל החדר. חדר הרחצה גם הוא מעוצב בגווני הכחול ומשלב קיר פסיפס רומנטי בגווני כחול ואפור ובריקים לבנים עם פאזה המשובצים ברובה כחולה גם פה חלון גדול בחדר הרחצה.

צילום: מאיה חבקין