דירה | ראשון לציון

שיפוץ דירה – ראשון לציון

דירה ישנה בראשון לציון הפכה לחלום שהתגשם, אחרי שהגוזלים עזבו את הקן.​

הדיירים: אם המשפחה בפנסיה, לאחר שהגוזלים עזבו את הקן.
הדירה: ממוקמת בבניין בן 30 שנה. סה"כ שטח הדירה 120 מ"ר, 4 חדרים, מרביתם ריקים ושימשו כמחסנים של ילדי המשפחה שעזבו את הבית לא מכבר.
החזון: הדיירת פנתה אלינו שנגשים את חלומה לבית מעוצב ומקופד – בית פרקטי ולא שגרתי, נקי ולא רועש פתוח ומואר ככול שניתן והתנאי היה שכיור המטבח ימוקם ליד חלון.
משך השיפוץ: סה"כ התהליך ערך 3 וחצי חודשים.
עלות השיפוץ: עלות כל השיפוץ הייתה 400,000 ₪ שכללה: חלונות אלומיניום (דמוי בלגי כולל רשתות) נגרות מותאמת אישית – מטבח, ארונות חדרים וספריות, ריהוט, תאורה, אקססוריז וסטיילינג, ריצופים, חיפויים, פרקטים , דלתות פנים, דלתות כניסה, מזגנים, וילונות – בקיצור – הכל חדש!
תיאור כללי של השיפוץ: מייק אובר כללי!

תיאור מפורט של כל חדר / אזור:

עקרון התכנון האדריכלי לשמור על פתיחות מריבית בחלל המרכזי של הבית, מכיוון שהדיירת נמצאת בגיל הפנסיה רצינו לשמור על מיקום הפונקציות ורק לדייק את המתנהל בתוכן.
פינת האוכל העגולה משקיפה החוצה אל הנוף האורבני והעץ הירוק נכנס אל תוך הבית לפינת האוכל הוספנו כיסאות אפורים שימרו על המראה הנקי של הבית, מעל מנורה תלויה מבית דורי קמחי. בסלון המרווח הנמצא במפלס נמוך ממוקמת ספה של 3 מטר המרופדת בעור – אליה צורפו פריטים שנבחרו בקפידה בכדי לשמור על מרחב אוורירי ונקי. בסלון מנורת טרנטולה מבית דורי קמחי השוברת את הקו המלבני של הסלון.

פינת המשפחה: הוחלט לייצר קיר המנותק מהרצפה, היוצר מתח מסקרן בין הכניסה והסלון לחדר המשפחה – המקום בו הנכדים יוכלו לצפות בטלוויזיה לשחק במשחקי קופסא. מקום בו הלקוחה יכולה לשבת בערב עם כוס התה והעוגיות מבלי להשתמש בסלון הגדול הנועד בעיקר לאירוח של המשפחה כולה.
המטבח: מעוצב בקווים קלסיים ושמרניים עם נגיעות עץ אלון. החלום לכיור לצד חלון הוגשם וצורף שולחן אכילה קטן לנכדים הקטנים.
חדר הרחצה: המרכזי של הבית משמש גם כאזור הכביסה, בעל דלת כיס נגררת בעיצוב מינימליסטי מונוכרומטי חלון גדול להכנסת אור.
הנגרות מותאמת אישית ותוכננה מפורמייקה מיוחדת לפרקטיקה מירבית.

החיבור עם לקוחה היה מדהים והסתיים בחברות נדירה ובהרבה חיבוקים.

טיפ: להקשיב ללקוחות דרך העיניים ולא דרך מילים כלומר, לנסות לחוות את החיים שלהם הלכה למעשה בשטח ולא על פי מה שהם מספרים. לפעמים הלקוח בעצמו לא יודע מה הוא מבקש. התפקיד שלנו כמתכננות ומעצבות לדעת לזהות את הצורך האמיתי.
צילום: טל ניסים